Υπάρχουν όρια στις σχέσεις μεταξύ του ζευγαριού;

Ο Δρ Ανανίας Καβάκας, Νευρολόγος- Ψυχίατρος, απαντά σε ερωτήματά σας…

Ερώτηση

Αγαπητέ κ. Καβάκα,

Εδώ και αρκετά χρόνια ακολουθούσα μια γραμμή στο  σεξουαλικό θέμα, παρά την επιθυμία του άντρα μου, ο οποίος φυσικά ως άπιστος ζητούσε πολλά περισσότερα. Τον απαγόρευα και ίσως να έφερνα κι εγώ ευθύνη, έτσι που να τον οδηγώ να βλέπει αναγκαστικά αισθησιακές ταινίες. Αυτό που ζητούσε ήταν η παρά φύση σεξουαλική ικανοποίηση.

Σήμερα που σας γράφω, μετά από συζητήσεις με χριστιανικές οικογένειες εδώ στη Θεσσαλονίκη, μου ανέφεραν ότι αυτό δεν είναι αμαρτία, διότι καθένας εξουσιάζει το σώμα του άλλου. Έχω εκπλαγεί, διότι εδώ και 21 χρόνια γάμου ακολουθούσα αυτή τη γραμμή. Ο Θεός μ’ ευλόγησε, κράτησε τον άντρα μου πιστό δίπλα μου και ο ίδιος μεν τονίζει ότι στάθηκε σ’ αυτό το θέμα άμεμπτος και ως επακόλουθο δε δικαιούται τέτοια αντιμετώπιση σ’ αυτό που επιθυμεί και του το αρνούμαι.

Οι λέξεις ασέλγεια, κακή επιθυμία, ακαθαρσία, υπάρχουν στο Λόγο του Θεού, όπως γνωρίζετε αδιευκρίνιστα. Ο Κύριος τόνισε τα σχετικά για την πορνεία και τη μοιχεία, όμως για τη σεξουαλική πράξη του ανδρόγυνου δεν έδωσε έμφαση.

Κάποιες φορές κάνω κάποιες σκέψεις π.χ. παλαιότερα το παντελόνι αποτελούσε ανδρικό ένδυμα, απαγορευτικό να το φορούν οι γυναίκες. Τώρα όμως φοριέται ανάμεσά μας με ήσυχη τη συνείδηση. Η σεμνότητα αποτελεί προσωπική αντίληψη και εξαρτάται από την αφιέρωση του κάθε πιστού. Επίσης, μήπως κάτι τέτοιο ισχύει και σ’ αυτήν την περίπτωση;

Θα φέρουμε ευθύνη για πράγματα που εννοήσαμε λάθος ή δώσαμε εξήγηση δική μας, μια και δεν έχουμε ρητή απαγόρευση όπως το ψέμα;

Κύριο κίνητρο της επιστολής μου είναι μήπως αμαρτάνω και χάσω την αιώνια ζωή.

 

Ευχαριστώ

 

Απάντηση:

Αγαπητή κυρία,

Διάβασα με προσοχή το γράμμα σας και λυπήθηκα, επειδή μετά από συζητήσεις που είχατε όπως γράφετε «με χριστιανικές οικογένειες» σας δημιούργησαν αμφιβολίες για την ορθότητα της στάσης σας απέναντι στον άντρα σας στο ζήτημα του σεξ.

Γράφετε ότι εδώ και αρκετά χρόνια ακολουθούσατε μια γραμμή στο σεξουαλικό, που δε συμφωνούσε ο άντρας σας, «ο οποίος ως άπιστος ζητούσε πολλά περισσότερα» και συγκεκριμένα «Αυτό που ζητούσε ήταν η παρά φύση σεξουαλική ικανοποίηση» τη οποία εσείς του την απαγορεύατε.

Νομίζω ότι η γραμμή που ακολουθούσατε ήταν η σωστή και όχι αυτή που σας συστήνουν οι γνωστές σας οικογένειες. Το επιχείρημά τους ότι οι παρά φύση σεξουαλικές σχέσεις μεταξύ ενός άντρα και της γυναίκας του «δεν είναι αμαρτία διότι καθένας εξουσιάζει το σώμα του άλλου» δεν ευσταθεί. Το σώμα μας ως πιστοί ανήκει πρωταρχικά και ουσιαστικά στον Κύριο και μετά στη γυναίκα μας ή στον άντρα σας, επειδή αυτό δηλ. το σώμα είναι «ναός Θεού ζώντος» (Β΄ Κορ. 6:16) και «το Πνεύμα του Θεού κατοικεί εν υμίν» (Α΄ Κορ. 3:16), όπως μας λέει ο άγιος Λόγος του Θεού. Επομένως, δεν έχουμε το δικαίωμα να το χρησιμοποιούμε διαφορετικά απ’ ότι θέλει ο Θεός.

Ο Λόγος του Θεού μάς προτρέπει λέγοντας: «Να παραστήσητε τα σώματά σας θυσίαν ζώσαν, αγίαν, ευάρεστον εις τον Θεόν, ήτις είναι η λογική σας λατρεία. Και μη συμμορφώνεστε με τον αιώνα τούτον, αλλά μεταμορφώνεσθε δια της ανακαινίσεως του νοός σας ώστε να δοκιμάζητε τι είναι το θέλημα του Θεού, το αγαθό και ευάρεστον και τέλειον» (Ρωμ. 12:1-2).

Ο Λόγος του Θεού μάς μιλάει για φυσική χρήση της γυναίκας, όχι για παρά φύση, όπως το ίδιο τονίζει και για τους άντρες (Ρωμ. 1:26-27). Παρά φύση σχέσεις δεν είναι μόνο οι ομοφυλοφιλικές, τις οποίες ο Λόγος του Θεού καταδικάζει απερίφραστα, αλλά και κάθε άλλη σχέση που είναι έξω από τα φυσιολογικά όρια της σεξουαλικής σχέσης ενός άντρα και της γυναίκας του.

Γράφετε ότι «οι λέξεις ασέλγεια, κακή επιθυμία, ακαθαρσία υπάρχουν στο Λόγο του Θεού», αλλά «αδιευκρίνιστα». Επίσης, ότι «ο Κύριος τόνισε τα σχετικά για την πορνεία και τη μοιχεία αλλά για τη σεξουαλική πράξη του ανδρόγυνου δεν έδωσε έμφαση». Όμως παρόλο που είναι δύσκολο να δοθεί ετυμολογικά η ακριβής ερμηνεία των λέξεων «ακαθαρσία» και ιδιαίτερα της «ασέλγειας» ο απ. Παύλος τις συνδέει πάντοτε με τη σεξουαλική ανηθικότητα (Β΄ Κορ. 12:21, Εφεσ. 4:19, Ρωμ. 13:13).

Όλ’ αυτά που κάνουν οι άνθρωποι του κόσμου (ομοφυλοφιλία, παρά φύση σχέσεις μεταξύ ετερόφυλων κ.λπ.) υπάγονται στην «κακή επιθυμία και πάσα ακαθαρσία», «έργα άκαρπα του σκότους», για τα οποία λέει «Τα κρυφίως γινόμενα υπ’ αυτών, αισχρόν εστί και λέγειν» (Εφεσ. 5:3,5,11,12).

Γράφετε ότι επειδή απαγορεύατε στον άντρα σας την παρά φύση σεξουαλική ικανοποίηση, εκείνος «βλέπει αναγκαστικά αισθησιακές ταινίες». Ποιος όμως σας εγγυάται ότι δε θα έβλεπε τέτοιες ταινίες αν τον επιτρέπατε να έχει παρά φύση σεξουαλική ικανοποίηση; Όταν κάποιος δίνει μεγάλη έμφαση στο σεξ, δεν ικανοποιείται με τίποτα.

Γράφετε ότι «παλαιότερα το παντελόνι αποτελούσε ανδρικό ένδυμα, απαγορευτικό να το φορούν οι γυναίκες, τώρα όμως φοριέται ανάμεσά μας με ήσυχη συνείδηση» και ρωτάτε «μήπως κάτι τέτοιο ισχύει και σ’ αυτήν την περίπτωση»; Ο τρόπος ντυσίματος, χτενίσματος ή κόψιμο των μαλλιών δεν είναι ηθικά θέματα. Απλά είναι μια συνήθεια που αλλάζει κατά καιρούς και μπορεί να διαφέρει από χώρα σε χώρα. Το ίδιο ισχύει για τα παντελόνια ή τα φουστάνια των γυναικών. Η σεξουαλική σχέση είναι ένα καθαρά ηθικό θέμα, επειδή έχει να κάνει με την ταύτιση ενός άντρα με μια γυναίκα, τη συμπόρευσή τους, την απόκτηση παιδιών κ.λπ. Είναι ζήτημα σχέσεων και οι σχέσεις διέπονται πάντοτε από ηθικούς κανόνες.

Τώρα, επειδή ο άντρας σας στάθηκε πιστός σε σας και άμεμπτος στο θέμα του σεξ όλ’ αυτά τα χρόνια, δε σημαίνει ότι ως ανταμοιβή πρέπει εσείς να ενδώσετε σε παρά φύση σεξουαλικές σχέσεις μαζί του.

Γι’ αυτό σας συμβουλεύω να συνεχίσετε την ίδια γραμμή που ακολουθούσατε μέχρι τώρα, η οποία όπως λέτε έχει ευλογηθεί από το Θεό και πιστεύω ότι θα ευλογηθεί ακόμη περισσότερο.

Τέλος, σας συγχαίρω γιατί θέλετε να ζείτε μια καθαρή ζωή, χωρίς ν’ αμαρτάνετε. Πάντως, μη φοβάστε για την αιώνια ζωή, επειδή αυτή έχει δοθεί σε σας και σε όλους τους πιστούς ως ένα δώρο από το Θεό. Ο Χριστός πέθανε για να ζήσουμε εμείς, όσοι με μετάνοια έχουμε δεχτεί τη σωτήρια χάρη Του. Μπορεί να τη χάσει μόνο εκείνος που απορρίπτει το Χριστό και τη σωτηρία Του.

Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι δικαιούμαστε ν’ αμαρτάνουμε, ενώ ήδη είμαστε πιστοί Του. Αντίθετα, από αγάπη σ’ Αυτόν και από ευγνωμοσύνη για τη σωτήρια προσφορά Του, θέλουμε να ζήσουμε μια καθαρή ζωή με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος και να Τον υπηρετήσουμε πιστά στο χώρο που βρισκόμαστε και με το ταλέντο που μας έχει δώσει.

 Με χριστιανική αγάπη και εκτίμηση

 Ανανίας Καβάκας

Γράψτε τη γνώμη σας για το άρθρο: Αφήστε το μήνυμα σας στο βιβλίο επισκεπτών

 

 


Αφήστε μια απάντηση